Běž do přírody a zapomeň na ego. Ego je zabiják úspěchu.

Ego – tichý sabotér úspěchu

Častokrát jsem pozorovala, jak ego bránilo úspěšnému jednání. Ve chvíli, kdy vstoupí na scénu, je konec s efektivní komunikací.

„Tohle se líbí mně, tak to musí fungovat!“
„My přece víme nejlíp, co zákazník potřebuje.“
„Změna? Ne, takhle to děláme roky!“

Ale pozor, marketing není o nás. Komunikace není o tom, co si myslíme my. Pro komunikaci musí být prioritou zákazník. Jeho pocity, potřeby a problémy. Když ego postavíme před data, zpětnou vazbu nebo skutečné potřeby trhu, škodíme sami sobě.

  • Ego říká: „My jsme nejlepší!“
    Dobrá komunikace: „Co můžeme zlepšit?“
  • Ego lpí na starém
    Úspěšný marketing testuje, vyhodnocuje a přizpůsobuje se
  • Ego se bojí přiznat chybu
    Silná značka se učí a roste

Zkusme nechat ego stranou a ptejme se – Co doopravdy chce zákazník? Jak mu můžeme nejlépe pomoci? Když začneme marketing dělat bez ega, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Podívejte se na příklady, jak může ego škodit  

V marketingu

  • Vytváření obsahu pro sebe, ne pro zákazníka
    Kampaně, které vyzdvihují „jak jsme skvělí“ místo toho, aby řešily potřeby a touhy zákazníků. (A ty rozjásané fotky z teambuildigů v době, kdy se vám zákazníci nemohli dovolat, ty vůbec nikam necpěte!)
  • Ignorování dat
    Marketéři spoléhají na svůj „instinkt“ namísto testování, analýzy a optimalizace.
  • Odpor vůči novým trendům
    Ego říká „my to děláme roky takhle“, a konkurence mezitím přebíhá díky inovacím.

V týmu 

  • Nedostatek sebereflexe
    Člen týmu si nepřizná chybu a místo toho hledá viníky. Výsledkem je napětí a ztráta důvěry.
  • Neochota učit se od druhých
    „Já to vím nejlíp“ mentalita brání sdílení know-how a růstu celého týmu.

V obchodě 

  • Mluvení místo naslouchání
    Obchodník tlačí produkt bez zájmu o potřeby zákazníka. Výsledkem je ztracený obchod.
  • Neochota přijmout zpětnou vazbu
    Když obchodník bere kritiku osobně a nevidí v ní příležitost ke zlepšení.
  • Přecenění vlastních dovedností
    Ego brání dalšímu vzdělávání a zdokonalování prodejních technik.

Ego je zkrátka fenomén, na který je třeba dát si pozor. Držím se hesla „Zpětná vazba není osobní útok” a funguje to spolehlivě. Jak to máte s egem vy? 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *